Matematik
Visionen er at undervisningen i matematik skal lede frem mod, at eleverne får tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at forstå og anvende matematik i sammenhænge der vedrører dagligliv, samfundsliv og naturforhold. Eleverne skal blandt andet lære at vælge den mest hensigtsmæssige regningsart i givne situationer og forstå at matematikken er et redskab til problemløsning. Endvidere sigter vi mod at klæde den enkelte elev bedst mulig på til videre uddannelse.
Eleverne afleverer regelmæssigt hjemmeopgaver og der afholder terminsprøver, som ud over at være en evaluering tjener som formål at træne eleverne i prøvesituationen og det at arbejde koncentreret i flere timer i træk. Der gives standpunktskarakter og ved skoleårets afslutning skal der aflægges prøve. Desuden bruges bl.a. Matematikfessor.dk gennem hele året, hvor eleverne får løbende evaluering.
Undervisningen er en god vekselvirkning mellem traditionelle og eksperimenterende former. Der arbejdes med opgaverne enten individuelt eller i grupper. IT inddrages på mange måder, især programmerne Geogebra, Matematikbanken og Matematikfessor. I årets løb anvendes ministeriets officielle prøver samt selvfremstillede prøver i forskellige emner.
Fokus er at der sker en gradvis forbedring af det individuelle skriftsprog, såvel med henblik på den mere elementære basis regning, som det mere komplicerede matematik. Gradvis forøgelse af den faglige og personlige sikkerhed i mundtlig fremstilling. Et væsentligt tegn er derudover naturligvis graden af tilslutning. I det daglige kigges der på elevernes arbejdsindsats og faglige niveau løbende.