Undervisnings-evalueringplan
Generelt
Der afholdes 2 samtaler mellem eleven og kontaktlæreren i løbet af første halvår. Disse samtaler har fokus på trivsel, men rummer også deltagelse i og udbytte af undervisningen.
Kontaktlæreren afholder i efteråret en samtale med forældre og eleven. Samtalen tager udgangspunkt i de udtagelser som kontaktlæreren har indsamlet fra faglærerne samt de oplysninger, der ligger på intrasystemet (Viggo) omkring fravær, sygdom og øvrige oplysninger.
Samtalen tager udgangspunkt i elevens deltagelse og udbytte af undervisningen samt de sociale relationer i forhold til fællesskabet.
10. PRO
De officielle 10. klasseprøver afholdes ikke i 10. PRO, men hvert projekt afsluttes med en offentliggørelse, hvor eleverne fremviser deres produkter, refleksioner og konklusioner fra arbejdsprocessen frem til et publikum. De modtager lærer- og/eller elevfeedback på offentliggørelsen.
Der er et stort fokus på løbende evaluering og feedback fra lærer til elev, fra elev til lærer og eleverne imellem. Feedbacken gives ud fra fastlagte og aftalte strukturer.
Feedbacken kan have karakter af en skriftlig udtalelse eller en mundtlig samtale. Året afsluttes med individuelle præsentationer af elevernes personlige portfolio.
Øvrige fag
Sidst på skoleåret laves en samlet evaluering på både undervisning og miljø.